פוסט וורדפרס: איך ליצור ולערוך רשומה של בלוג וורדפרס?

לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט

יש לכם בלוג וורדפרס? מעולה! כדי שתוכלו לכתוב כתבה או מאמר, עליכם לדעת איך ליצור ולערוך פוסט וורדפרס (רשומה). אם אין לכם בלוג וורדפרס, תוכלו לקרוא את הכתבה שלנו על איך לפתוח בלוג מצליח מאפס בקלות כמובן וללא צורך בניסיון קודם.

הכתבה הזו תסייע לכם להבין כיצד לכתוב מאמרים או כתבות בבלוג וורדפרס.

מה זה פוסט וורדפרס?

פוסט בוורדפרס או בשמו העברי, רשומה, הוא עמוד המיועד לכתיבת תכנים דינאמיים כמו למשל כתבה, מדריך, תוכן חדשותי, מאמר וכדומה. לכל פוסט יש עורך טקסט שבה יש אפשרות להוסיף כותרת, טקסט בגוף הפוסט, אפשרות להוספת קטגוריה, תגית, תמונה ראשית וסוג הפוסט.

בנוסף לכך, פוסט מאפשר הוספת תגובה על ידי משתמים ואפשר גם לכבות את האפשרות הזו, למי שלא מעוניין בכך. כמובן, הפוסטים לאחר הפרסום, מחולקים לפי קטגוריות וכן הם נמצאים בעמוד הבלוג באופן כרונולוגי (מהחדש יותר וישן יותר).

עד לגירסת וורדפרס 5.0 היה עורך תוכן קלאסי שהוא דומה מאוד לעורך תמלילים (כמו: מיקרוסופט אופיס וורד, גוגל דוקס) שבו ניתן לכתוב טקסטים. החל מגירסה זו, עורך הטקסט ברירת מחדל נקרא בשם "גוטנברג" (באנגלית Gutenberg) שהוא שונה והוא עובד עם "בלוקים". בכתבה זו נסביר כיצד עובדים עם העורך הזה.

איך להוסיף פוסט וורדפרס?

הוספת פוסט / רשומה בבלוג הוורדפרס שלכם מבוצעת באופן קליל ופשוט. כדי לעשות זאת, פשוט מאוד מתחברים עם שם משתמש וסיסמא ללוח הבקרה של בלוג וורדפרס שלכם ולאחר מכן ניגשים ללשונית "פוסטים" בתפריט הצדדי ולוחצים על "פוסט חדש".

בעמוד שייפתח לכם, תוכלו ליצור את הפוסט שלכם (שזהו מאמר או כתבה) שאתם מעוניינים לשתף בבלוג שלכם. עורך הטקסט מאפשר לכם לציין את כל המידע הדרוש לגבי אותו פוסט / רשומה.

במרכז המסך תוכלו להוסיף את הכותרת של כתבה וכן את כל התוכן שלה. זה מה שחשוב לדעת:

  • כותרת – כאן יש להוסיף את הכותרת של הרשומה / פוסט. כדאי להוסיף מילות מפתח חשובות ושלא יהיה ארוך מדי.
  • תוכן הפוסט – כאן ניתן להוסיף את כל התוכן הרלוונטי ביותר עבור הפוסט שלכם. תוכלו להוסיף טקסט, תמונות, סרטונים, טבלה, כותרת ותתי כותרות, הטמעה של כלים נוספים ועוד. כדאי ליצור תוכן עשיר הכולל את כל האלמנטים הנדרשים וכמובן לשמור על מבנה נכון וקריא של תוכן, לרבות שימוש בפסקאות, תתי כותרות, נקודות, ריווח ופיסוק.

מכיוון שמדובר על עורך טקסט עם "בלוקים", אזי לכל בלוק (פסקה, כותרת, תמונה וכדומה) יש הגדרות משלו, תוכלו לראות זאת בצד שמאל ליד המילה "מסמך" יש גם בלוג, שהוא רלוונטי לאותו אחר שאתם עורכים אותו.

כדי לפרסם, חשוב גם לטפל בהגדרות של המסמך (הפוסט) בכלליותו (בצד שמאל בעברית). זה מה שחשוב לדעת:

  • סטטוס ונראות – כאן ניתן לקבוע האם הפוסט ניתן לצפייה לכלל הציבור, או שהוא פרטי (רק למשתמים מחוברים) או עם סיסמא. כמו כן, ניתן לקבוע מתי הפוסט יפורסם לאוויר וכן מהו סוג התוכן (טקסט, מדיה וכדומה). בנוסף, אפשר לקבוע האם הפוסט ממתין לאישור וכן הדבקה לעמוד ראשי.
  • קישור ישיר – כאן ניתן לקבוע את מבנה הקישור הקבוע של הפוסט שכאשר לוחצים עליו, הגולש מופנה לכתבה.
  • קטגוריה – כאן ניתן לבחור את הנושא של הכתבה. אם יש לכם כמה נושאים בבלוג, תוכלו לשייך את הפוסטים לפי נושא מתאים.
  • תגית – בדומה לקטגוריה, תגית היא גם נושא, אך מדובר על נושא בהיקף נמוך יותר המוזכר בטקסט. למידע על ההבדל בין קטגוריה לבין תגית.
  • תמונה ראשית – זוהי התמונה שתוצג לגולשי האתר כאשר התוכן יופץ לציבור, כדי להשתמש בתמונה רלוונטית לכתבה. לוחצים על בחירת תמונה ראשית ומעלים אותה מהמחשב או מהספרייה (אם העלתם קודם לכן). כדאי שהמימדים שלה יותאמו לגדלי תמונות מומלצות לרשתות חברתיות, אך שמשקל התמונה לא יהיה כבד.
  • תקציר – בחלק מהתבניות יש אפשרות להוסיף תקציב של הטקסט, כדאי לכתוב זאת, הדבר עוזר למנועי חיפוש ולרשתות חברתיות.
  • דיון – ניתן לאפשר או לחסום את האפשרות שגולשי האתר יוכלו להגיב לפוסט שכתבתם.

לאחר מכן, כאשר התוכן מוכן, תוכלו לבחור ב-:

  • תצוגה מקדימה – כדי לראות איך התוכן נראה בזמן אמת.
  • שמירת טיוטה – כדי לשמור במקרה של אובדן אינטרנט או אם תרצו להמשיך את הכתיבה בהמשך.
  • פרסום – כדי לפרסם את הכתבה.

איך להציג את הפוסט שפרסמתם?

בעת פרסום הפוסט, יופיע לכם קישור בחלק העליון של העמוד "הצג פוסט". בעת לחיצה על קישור זה, תועברו אל הפוסט עצמו ושם תוכלו לראות איך הוא נראה.

איך להמשיך טיוטה שנשמרה?

אם שמרתם טיוטה ויצאתם מהבלוג שלכם והחלטתם להמשיך, תוכלו לגשת לאותה נקודה בה עצרתם ושמרתם את הטיוטה.

כדי לגשת לאותה טיוטה, יש לגשת אל לוח הבקרה באתר, ואז לחיצה על "כל הפוסטים" ואז תוכלו לראות לצד שם הפוסט מצויינת המילה "טיוטה".

איך לראות את כל הפוסטים שכתבתם?

אם אתם מעוניינים לראות את כל הפוסטים שכתבתם כדי לערוך, להוסיף עוד תוכן, למחוק או לבצע שינוי אחר, תוכלו לגשת אליהם באמצעות לחיצה על הלשונית "כל הפוסטים" המופיעה בתפריט הצדדי של בלוג הוורדפרס שלכם.

לאחר מכן, תופיע רשימת כל הפוסטים שנכתבו על ידי כל הכתבים בבלוג ואז תוכלו לבדוק אחד אחד, ולבצע את הפעולה הרלוונטית לגביו או לגבי כמה פוסטים במקביל. כלומר, ניתן לעיתים לבצע עריכה גורפת על כמה פוסטים במקביל.

איך לערוך פוסט שפורסם?

אם אתם מעוניינים לערוך פוסט שפרסמתם כבר, תוכלו לגשת אליו כמו שכתבנו זאת מקודם, על ידי צפייה בכל הפוסטים. לאחר מכן גשו אל הפוסט הרלוונטי ובחרו את המתאים עבורכם:

  • עריכה – בעת לחיצה על קישור זה, אתם תועברו אל עורך הטקסט ושם תוכלו לבצע את השינוי הרלוונטי. לאחר מכן, תוכלו ללחוץ על "עדכון" לשמירת הפוסט המעודכן.
  • עריכה מהירה – בעת לחיצה על קישור זה, תוכלו לבצע עריכה ללא כניסה לעורך הטקסט, הדבר מיועד כדי לשנות את הכותרת, מזהה כתובת (קישור קבוע), קטגוריה, תגיות, מצב הפוסט ודיון. לאחר השינויים יש ללחוץ על "עדכון".

כלומר, עריכה מהירה נועדה לחסוך מכם זמן להיכנס וניתן לבצע עדכון מהיר את תוכן ללא כניסה לעורך הטקסט המלא.

כמו כן, ניתן לבצע עריכה גם כאשר אתם נמצאים בכתבה מהצד של הגולש (לא מהצד של מנהל הבלוג), בחלק העליון יש קישור הנקרא "עריכה".

איך למחוק פוסט?

כדי למחוק פוסט, ניתן לגשת אל כל הפוסטים בלוח הבקרה של הבלוג לחיצה על הכפתור "מחיקה" כאשר אתם עומדים עם העכבר מעל הכותרת של הפוסט.

ניתן גם למחוק את הפוסט ישירות מתוך עורך הטקסט, כלומר, כמו שמבצעים עריכה, בחלק של "סטטוס ונראות" בצד שמאל, איפה שקובעים מתי יפורסם הפוסט וכדומה, יש כפתור אדום גדול העונה לשם "מחיקה".

לאחר המחיקה, הפוסט מועבר אל האשפה – מה שמאפשר לכם לשחזר את הפוסט אם מחקתם אותו בטעות. אם אתם מעוניינים למחוק את הפוסט לאלתר, יש לגשת אל "כל הפוסטים" ואז בחלק העליון יופיע קישור שנקרא "אשפה" בלחיצה עליו, תוכלו לראות את כל הפוסטים שמחקתם, אך עדיין נותרו בסל המחזור.

הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו בהרצה שנקראת "בלוגינג ישראל". כאן נלמד ביחד לגרום לבלוג שלכם להצליח, לשאול שאלות ולקבל תשובות, שיתופי פעולה עם בלוגרים אחרים ועוד.

הצטרפו כעת בחינם » facebook.com/groups/bloggingisrael

לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט

כתיבת תגובה