דף פייסבוק עבור בלוג: איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק ולקשר עם הבלוג?

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם והיא כלי חשוב לכל בלוג, ובין היתר האפשרות לשתף תוכן בלוג בפייסבוק העסקי שלכם. דף עסקי (עמוד עסקי) בפייסבוק הוא אחד הדרכים להכיר מקרוב את קהל היעד שלכם ולחבר אותו עם קהל הקוראים בבלוג.

מי שחשוב לו לדעת איך ליצור עמוד עסקי בפייסבוק עבור הבלוג שלו – חשוב שיקרא את הכתבה הזו.

מהו דף פייסבוק (עמוד פייסבוק)?

לרובכם ייתכן ויש פרופיל פרטי בפייסבוק, שם יש לכם חברים, משפחה, קבוצות רלוונטיות, תמונות וסרטונים ועוד. אבל יש יישות נוספת בפייסבוק והיא דף פייסבוק עסקי (עמוד פייסבוק – גם הולך).

דף עסקי בפייסבוק עוזר לכל אחד שיש לו עסק, אתר או בלוג לפתוח עמוד ייעודי לצרכי שיווק, שירות לקוחות, שיתוף תוכן רלוונטי, עדכון בחדשות ובמידע ואף פרסום בתשלום בפייסבוק. בעמוד עסקי, לעומת פרופיל פרטי, אין חברים או משפחה – יש לו עוקבים ויש לו סימוני אהבתי (מי שסימן לייק).

פרסומים של דף עסקי יהיו בשם של העמוד ולא השם הפרטי שלכם, ניתן לשלוח אליו הודעות פרטיות, ניתן להוסיף תוכן עשיר, הוא ניתן בחינם ויש עוד יתרונות נוספים. החיסרון כמובן, שלא כל העוקבים יכולים לראות את הפוסטים, אלא רק חלק מסויים מהם ומדובר על אחוזים בודדים.

איך לפתוח דף פייסבוק עבור הבלוג?

יש 2 דרכים עיקריות ליצור דף עסקי:

  1. באמצעות יצירת עמוד חדש – כאן יוצרים דף עסקי חדש ריק.
  2. באמצעות המרת פרופיל פרטי לעסקי – כאן הופכים את הפרופיל האישי לעסקי (סוג של משכפלים אותו).

ניתן לעשות זאת באמצעות הן באמצעות הטלפון הנייד והן באמצעות המחשב השולחני (נייח / נייד). כתבה זו תמוקד ליצירה דרך מחשב ולא טלפון, משום שהוא נוח יותר ליצירה, כולל פונקציות נוספות שאין בטלפון נייד ומדובר על תהליך מהיר יותר.

חלק זה ימוקד ביצירה דף חדש מאפס. בסוף הכתבה נציין בכמה מילים לגבי המרת פרופיל פרטי לעסקי.

יצירת עמוד פייסבוק עסקי

כדי ליצור עמוד עסקי בפייסבוק, עליכם לגשת אל קישור זה, ואז יש לבחור בסוג העמוד הרלוונטי. כך זה ייראה:

יצירת עמוד (דף) פייסבוק
יצירת עמוד (דף) פייסבוק

כאשר עסק / מותג, נועד בעיקר למטרה עסקית-מסחרית והצד של קהילה או דמות ציבורית למטרות שאינן עסקיות.

בעת לחיצה על "התחל", עליכם לספק שם לעמוד העסקי שכדאי לקרוא לו בשם דומה לבלוג או בשם שזו המטרה של העמוד. יש לבחור קטגוריה רלוונטית, ניתן לבחור בקטגוריה בלוגר, בלוג אישי או קטגוריה אחרת שאתם חושבים רלוונטית יותר עבורכם.

בשלב לאחר מכן תתבקשו להוסיף תמונת פרופיל שזו תמונה ריבועית קטנה בצד בגודל 180*180 פיקסלים לכל הפחות וגם תמונת נושא (קאבר) בגודל של 820*312 פיקסלים לכל הפחות. תמונות אלו ניתן לדלג עליהם בשלב היצירה של העמוד וניתן תמיד לשנות ולעדכן אותם בשלבים מתקדמים יותר.

זה הכל, יצרתם את העמוד שלכם. כעת אתם יכולים לגשת למערכת הניהול כדי לבצע עריכה, הגדרות ושינויים וגם לעדכן פוסטים.

הגדרת דף עסקי כולל הוספת מידע

כעת אתם נמצאים במערכת הניהול של העמוד שלכם. צריך לשפר אותו על ידי הוספת מידע נוסף וכן ביצוע הגדרות.

  1. הוספת מידע – כאשר תלחצו על "אודות" בתפריט הצדדי, תתבקשו למלא פרטים על הבלוג שלכם ולרבות מספר טלפון, אימייל, כפתור קריאה לפעולה, שם משתמש של העמוד, קטגוריה, תמונות (פרופיל ונושא) ועוד.
  2. הגדרות – בחלק העליון, יופיע לכם תפריט ושם לשונית "הגדרות". זהו החלק בו אתם צריכים לקבוע הגדרות של נראות העמוד, תיוג, הודעות פרטיות, ייחוס פוסט, התראות, מסנג'ר, תפקידים בדף, חיבור לאינסטגרם ועוד.
  3. נתוני שימוש – בחלק העליון יש נתוני שימוש וזה כלי אנליטיקס מעולה להבנה של העמוד שלכם, לגבי התוכן שאתם משתפים, קהל היעד ועוד.

אנחנו לא נפרט על הוספת מידע והגדרות של העמוד, מכיוון שמדובר על עולם ומלואו. לכל בלוג יש את הדרישות והרצונות שלו ולכן כאשר תשחקו עם זה קצת, אתם תראו מה המשמעות של ההגדרות.

המרת פרופיל פרטי לדף עסקי

דרך נוספת ליצירת עמוד עסקי היא באמצעות המרת פרופיל פרטי שלכם לדף פייסבוק. היתרון הוא כי לעומת השיטה הקודמת, שיטה זו הופכת את כל החברים שלכם בפרופיל הפרטי לעוקבים בעמוד העסקי. בעצם, לא ממש מתחילים מ-0.

כיום, המרת פרופיל פרטי לעסקי, בעצם יוצרת העתק של הפרופיל הפרטי ומעבירה את ההעתק לעמוד עסקי בבעלות הפרופיל הפרטי. כדי לעשות זאת, יש לגשת לעמוד זה, ואז ללחוץ על התחלה לאחר מכן יוצרים בכמה שלבים פשוטים.

בלוג בפייסבוק – שיתוף תוכן בעמוד

עמוד פייסבוק הוא כלי נהדר לשתף תוכן וליצור פוסטים. המשמעות היא שאפשר ליצור מעין בלוג בפייסבוק, אפשר להוסיף תוכן טקסטואלי, תמונות, סרטונים ועוד. עם זאת, תוכן בפייסבוק הוא לא באמת בלוג, אלא דרך להגיע לאנשים רלוונטיים הנמצאים בפלטפורמה ושיטה טובה לשיווק וקידום הבלוג שלכם.

כן אפשר לשתף פוסטים מהבלוג שלכם, כן אפשר לשתף תוכן נוסף מלבד הבלוג שלכם וכן אפשר להגיע לקהל יעד של אנשים חדשים.

הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו בהרצה שנקראת "בלוגינג ישראל". כאן נלמד ביחד לגרום לבלוג שלכם להצליח, לשאול שאלות ולקבל תשובות, שיתופי פעולה עם בלוגרים אחרים ועוד.

הצטרפו כעת בחינם » www.facebook.com/groups/bloggingisrael

כתיבת תגובה