סוגי תכנים עבור בלוג: רשימת רעיונות לכתיבת כתבות תוכן עבור הבלוג שלכם

לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט

אם יש לכם בלוג, ככל הנראה תרצו לדעת אילו סוגי תכנים אתם יכולים ליצור בבלוג ולקבל רשימת רעיונות לכתיבת כתבות תוכן בבלוג. יש הבדל בין בחירת נושא לכתבה לבין בחירת סוג תוכן, כך שמדובר על דברים שונים לחלוטין.

הנה רשימה של סוגי תכנים עבור הבלוג שלכם.

1. הדרכות ומדריכים על "איך"

מדריכים וכתבות על הדרכות הוא אחד מסוגי התוכן הבסיסיים ביותר לכל בלוג או אתר. פשוט מאוד, אפשר לחשוב על תחומים שונים בנושא הבלוג שלכם ולכתוב כתבות של הליכים שונים שאפשר לחשוב עליהם במונחים של איך לעשות זאת.

אגב בסוג תוכן שכזה, מומלץ שלא להעמיס יותר מדי ואם אפשר אז לנסות לצמצם את הכתבה לתתי כתבות כדי להקל על ההבנה. כך למשל, אתם יכולים לכתוב כתבה על "איך לבחור חברה שעוסקת במשלוחים בתל אביב" וכך הלאה.

2. רשימות

כתבה מסוג תוכן של רשימה אולי אחד מהסוגים המעניינים ביותר ועשוי להיות גם סוג התוכן שאותו אוהבים לשתף הכי הרבה. למעשה, אתם יכולים ליצור רשימה על כל דבר אצלכם בבבלוג.

למשל, תוכלו ליצור רשימה של כלים, רשימה של מוצרים או שירותים וכד'. למשל: "50 שמות של פרחים שאתם חייבים להכיר".

3. כתבה על השוואה

סוג מעניין הוא כתבה שמשווה 2 או יותר מוצרים או שירותים, או 2 או יותר עסקים או מותגים וכד'. השוואה היא תוכן יחסית פשוט ויכול לסייע לאנשים להבין מה טוב יותר עבורם במקרה מסויים.

מומלץ לקחת נקודות שונות להשוואה, נקודות חשובות שהמשתמש שלכם היה חושב עליהם או אפילו על נקודה קצרה יותר כמו השוואת מחירים. כך למשל תוכלו לעשות השוואה כזו: "סליקה דרך ישראכרט או דרך מקס (לאומי קארד)".

4. כתבה על הבדלים

סוג תוכן שהוא כתבה על הבדלים מזכיר מעט תוכן מסוג השוואה, כי הוא למעשה בוחן הבדל שהוא סוג של ביצוע השוואה. במקרה כזה אתם עוזרים לקהל היעד שלכם להבין את ההבדלים בין סוגים שונים של מוצרים או שירותים, בין אם הם משלימים או חלופיים.

הכתבה צריכה להיות ברורה, עניינית ופשוטה למדי לגבי אותו נושא. למשל תוכלו לכתוב: "מה ההבדל בין מלונית לבין צימר".

5. יתרונות וחסרונות

תוכן מסוג יתרונות וחסרונות הוא תוכן שבוחן מוצר או שירות מסויים ומציין לגביו את כל היתרונות והחסרונות ברמת התכונות שלו (בדרך כלל).

במקרה כזה עליכם לערוך רשימה של התכונות הטובות והפחות טובות וחלק אותם לדברים שהם יתרונות ודברים שהם חסרונות. למשל: "קניית רכב חדש – יתרונות וחסרונות".

6. מקרה בוחן

מקרה בוחן הוא אחד מסוגי התכנים הטובים ביותר דרכו אתם יכולים לרכוש את האמון של הלקוחות וקהל היעד שלכם. מקרה בוחן למעשה הוא מקרה מסויים שעליו אתם רוצים לפרט ולכתוב על כל מה שקרה מאחורי הקלעים.

כאן אתם צריכים להסביר את הבעיה, הפיתרון, איך סייעתם ללקוח וכד'. למשל: "כך הורדנו את תקציב הפרסום ב-27% ללקוח".

7. רשימת ביקורת (צ'ק ליסט)

רשימת ביקורת או צ'ק ליסט הוא אחד התכנים הפשוטים ביותר שאפשר ליצור כי הוא סוג של רשימה של דברים מסויימים שנכתבו בצורה קלה יחסית. לא צריך להרחיב יותר מידי, אלא רק לוודא שאכן הדברים הללו מופיעים אצל המשתמש.

למשל, תוכלו לכתוב: "בדקו שיש לכם את כל הדברים כדי ללמוד תואר ראשון".

8. שאלות ותשובות

שאלות ותשובות הוא סגנון דומה שמזכיר כתבה של מדריך או הדרכה על "איך", אבל במקרה כזה אתם שואלים שאלה ועונים תשובה בפוסט עצמו. זה גם יכול להיות בסנגנון של תשובות לשאלות נפוצות (FAQ).

אפשר לקחת כל מילת שאלה כמו: למה, איך, מתי, האם, כמה, באיזה אופן, מה, מי וכד'.

למשל: "מה זה משכנתא והאם אני צריך את זה?".

9. ראיון

אם אתם אוהבים לראיין אדם או אישיות מסויימת, זה יכול להועיל לכם גם כאן. אתם יכולים לראיין מישהו מסויים שהוא מוביל או ידוען, במיוחד אם זה בתחום הבלוג שלכם. תוכלו לכתוב את הנושאים שדובר עליהם ובראיון ואף לציין ציטוטים של המרואיין.

כך לדוגמה, אם יש לכם בלוג על משאבי אנוש, אתם יכולים לראיין מנהל משאבי אנוש של חברה מסויימת, ולספק תובנות על העבודה שלו בחברה.

10. פרופיל של אדם, חברה או נושא מסויים

סגנון תוכן נוסף הוא פרופיל של אדם או של חברה מסויימת, או לפעמים גם על נושא מסויים. מדובר בעיקר על כתבה עניינית ומידעית ואתם יכולים לכתוב בעיקר על ביוגרפיה ונושאים נלווים ורלוונטיים.

למשל, אם יש לכם חנות פרחים: "פרח נרקיס – מאפיינים, מקור השם, עונת פריחה וכד'".

11. פודקאסט או אודיו בלוג

פודקאסט או תוכן שמע הוא סוג של תוכן משל עצמו, אבל במקרה כזה אתם לא רק יוצרים את קובץ השמע ומוסיפים אותו לכתבה, אלא אפילו יוצרים את הטקסט שעומד מאחורי הסרטון.

12. וידאו בלוג (וולוג)

כמו לגבי פודקאסט, תוכן וידאו בלוג הוא סוג של תוכן בפני עצמו, אך אתם יכולים ליצור תוכן המבוסס לפי כל מה שנאמר בסרטון עצמו.

13. מילון מונחים

סגנון של כתבה מעניין הוא מילון מונחים. זה יכול לאפשר לכם לענות בקצרה ובמהירות למונחים שונים שאתם נוטים לדבר עליהם עם הלקוחות. כדי שהם ירגישו שאתם לא מדברים איתם סינית (או.. בשפה שהם לא מבינים).

פשוט תוכלו לבנות מיליון מא' ועד ת' לגבי נושא הבלוג שלכם.

14. בעיה ופיתרון

סוג של תוכן שעשוי להיות מאוד מעניין ופוגע בדיוק בקהל המטרה שלכם הוא הצגה של בעיה מסויימת ומתן פיתרון, בין אם הפיתרון הוא ייעודי שלכם או מבחינה חוקית או לפי הוראות דין. אם יש כמה פתרונות, תוכלו גם לציין את האחרים.

למשל, תוכלו לכתוב: "מעורבים בתאונת דרכים? זה מה שאתם צריכים לעשות!".

15. מאחורי הקלעים

אתם יכולים לכתוב מידע על מאחורי הקלעים, על ההתנהלות שלכם בנושא מסויים, על האופן שבו אתם עובדים וכד'. זה עשוי להיות דומה למקרה בוחן במובן מסויים, או לסגנון אחר כמו העמדה המקצועית שלכם בעניין מסויים.

למשל: "כך בחרנו את מיקום המשרד שלנו".

16. מאמר דעה

דעה הוא סוג של תוכן שבו אתם בתור בלוגרים, כותבים את הדעה שלכם בעניין מסויים. עניין שיכול להיות רלוונטי לנושא מקצועי או להוראות מסויימות של דין וכד'.

למשל, אתם יכולים לציין את הדעה שלכם על חוק חדש שיצא בתחום העיסוק שלכם או על הצעה מעניינת.

17. תוכן חדשות

אחד הסוגים המעניינים של הכתבות שאתם יכולים ליצור הוא תוכן חדשותי. אם יש עדכון או הודעה בנושא מסויים או חדשות אצלכם בעסק – תוכלו לכתוב אותם. זה יכול להיות מנכ"ל חדש, גרסה חדשה, מוצר חדש, הודעה חדשה מגורם עסקי וכד'.

18. מדיניות או תקנון

כן, לפעמים גם סוג תוכן כזה צריך ליצור, לרוב מומלץ שהדבר ייעשה על ידי גורם מוסמך ומקצועי בנושא. בכתבה כזו אתם יכולים לציין את התנאים השונים לגבי נושא כלשהו, חובות וזכויות של גורמים וכד'.

19. סיכום אירוע

אם ביצעתם אירוע מסויים, כמו סדנה או קורס, אתם יכולים גם ליצור תוכן על אותו אירוע, מה היה בו מיוחד, נושאים מעניינים למחשבה או לדיון ועוד.

20. אגדות ועובדות

אם יש מישהו שמפיץ שמועות או דברים לא אמינים, אתם יכולים למעשה ליצור כתבה על אגדה (מיתוס) שמופץ ולמה הוא לא נכון על ידי הצגה של עובדות.

21. אינפוגרפיקה

אינפוגרפיקה הוא סוג של תוכן בפני עצמו, דרכו אתם יכולים להציג מידע בצורה ויזואלית ומושכת יותר לקהל היעד שלכם. אפשר ליצור ויזואליזציה בעניינים רבים וגם לכתוב תכנים עבור האינפוגרפיקה.

22. אירועים

אם יש אירועים שאתם מארחים או מתאחרים בהם, או אירועים בתעשייה שלכם, אתם יכולים לשתף את הקהל שלכם כדי שיהיו בעניינים. תוכלו לציין את מועד האירוע ומיקומו, תוכן עניינים, דוברים, פורמטים, שעות וזמנים ועוד.

23. סקירה על מוצר או שירות

אם רכשתם מוצר מסויים או שקיבלתם שירות, תוכלו לסקור עליו ולכתוב עליו תוכן מעניין על המוצר עצמו, על הדעה שלכם עליו, מה אתם חושבים טוב בו ופחות טוב, המלצות וכד'.

24. משאבים, מקורות

משאבים או מקורות אלו הם כלים, רעיונות, ספרים, אתרים, אנשים וגורמים נוספים שאתם משתמשים בהם או נעזרים בהם לצורך עצמכם. זה לא סתם כתבה של רשימה, אלא ממש משאבים שאתם רוצים לציין ולהסביר לגבם למשתמשים שלכם.

לסיכום

כפי שראיתם, יש הרבה סוגים שונים של אפשרויות ליצירת תכנים עבור הבלוג שלכם. אתם יכולים גם לשלב בינהם אם תרצו, למשל עבור בעיה ופיתרון, ייתכן כי פיתרון אחד הוא רשימה של דברים שאפשר לעשות.

עוד חשוב להוסיף שאתם בוודאי יכולים לקחת נושא אחד ולעשות ממנו סוגים שונים של כתבות, כך שאתם ממש לא חייבים להמציא כל פעם נושא מחדש. לדוגמה:

נניח שיש לכם בלוג על ביגוד ואופנה, תוכלו לקחת נושא אחד כמו: "בד" ולכתוב כמה סוגים לגביו:

  • [מספר] סוגי בדים שאתם חייבים להכיר.
  • מהם הבדים של בגדים שהכי נוח ללבוש בקיץ / בחורף.
  • למה בד הוא אחד הדברים החשובים שאתם חייבים לבדוק בעת קנייה של בגד?
  • מה עדיף פוליאסטר או כותנה?
  • וכך הלאה..

הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו בהרצה שנקראת "בלוגינג ישראל". כאן נלמד ביחד לגרום לבלוג שלכם להצליח, לשאול שאלות ולקבל תשובות, שיתופי פעולה עם בלוגרים אחרים ועוד.

הצטרפו כעת בחינם » facebook.com/groups/bloggingisrael

לשתף: קישור פייסבוק טלגרם וואטסאפ אימייל לינקדאין טוויטר פינטרסט