מוכרים מוצרים או נותנים שירות? אתם יכולים לקדם את אותם המוצרים או השירותים של העסק על ידי בלוג עסקי בצורה מקצועית וחכמה למדי. בלוגים עבור עסקים היא חשובה מאוד.
הנה כל מה שחשוב לדעת.
מה זה בלוג עסקי?
בלוג עסקי הוא בלוג עבור עסקים, שאיתו בדרך כלל ניתן לקדם ולשווק את המוצרים שהם מוכרים או את השירותים שהם מציעים. בלוג היא מערכת מעולה בה אתם יכולים לשתף מידע אודות המוצרים או השירותים אל קהל היעד שלכם.
כבר כתבנו למה כדאי להקים ולנהל בלוג, ואחת הסיבות המעניינות לכך היא האפשרות להשתמש בבלוג בתור מערכת או ערוץ שיווקי כדי לקדם מוצרים, שירותים ותכנים אחרים.
הבלוג הוא לא רק מקום בו כותבים תוכן או מידע, אלא מקום דרכו אפשר להכיר מקרוב יותר את המוצרים או השירותים השונים.
כאשר אתם כותבים תוכן בבלוג שלכם, אתם גם יכולים לקדם אותו בערוצי שיווק אחרים כמו פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום בלוג בגוגל ועוד.
מהם היתרונות של בלוג עסקי?
הנה כמה סיבות מדוע כדאי ומהם היתרונות של בלוג עסקי:
- ערוץ שיווקי – בלוג עסקי יכול להיות ערוץ שיווקי מאוד חשוב עבורכם. זה מקום מעולה בו קהל היעד שלכם יכול לגלות מידע חדש ובכך לרצות את המוצרים או השירותים שלכם.
- עלות נמוכה – עלות הקמה של בלוג היא נמוכה מאוד ביחס להקמה של אתר אינטרנט או מערכת מתקדמת של ניהול האתר שלכם.
- עסק רציני – בלוג יכול להעיד על עסק רציני. מכיוון שהמידע מתעדכן שם, מדובר על עסק שעובד ופעיל וזה סימן חיובי עבור קהל היעד שלכם.
- שיווק בלוג – זה לא קשה לקדם ולשווק בלוג, כך שאנשים יכולים לגשת אליו דרך מנועי חיפוש ורשתות חברתיות. לעיתים השיווק נעשה ללא תשלום כלל ובצורה אורגנית לחלוטין.
- פילוח קהלים – כאשר כותבים תכנים רבים ומפורטים, אפשר בקלות להגיע לקהלים מפולחים. קהלים שנמצאים בשלבים שונים במשפך השיווקי, ובכך תוכלו להבין טוב יותר מי הקהל של העסק שלכם.
איך לפתוח בלוג עסקי?
למעשה, אפשר לקרוא את הכתבה שלנו על איך לפתוח בלוג. שם צריך ללמוד ולקחת את המידע הרלוונטי עבור הבלוג העסקי שלכם.
בקצרה, עליכם לרשום דומיין ולרכוש חבילת אחסון בלוגים, או להשתמש בדומיין ובאחסון הקיים. לאחר מכן, יש לגשת למערכת בה ניתן להקים בלוגים, מערכת הניהול (למשל cPanel) או אזור התקנת אפליקציות בשרת שלכם וכד'.
איך לשווק ולקדם מוצרים ושירותים דרך בלוג?
אז כמו שכתבנו מקודם, כן אפשר לקדם מוצרים או שירותים דרך בלוג.
עליכם ליצור סיעור מוחות עם הצוות שלכם כדי להבין היטב את כל המידע שחשוב לקהל היעד שלכם לדעת לעניין המוצר או השירות שלכם. כדאי מאוד לחלק את אותם נושאים לפי שלבים או קטגוריות או נושאים שונים בחלוקה כזו שתכסה את כל המידע לעניין כל מוצר או כל שירות.
כלומר, עליכם לכסות את כל המידע שקהל היעד צריך לדעת כדי להבין היטב את המוצר או השירות שלכם. מוצרים או שירותים דומים או אחרים, הרחבות של המוצרים, מחירים, ענייני אחריות ותשלומים, ענייני תמיכה והסברים ועוד.
הנה כמה רעיונות לגבי מוצרים:
- איך להשתמש במוצר.
- טיפים לשמירה על המוצר בצורה נכונה.
- רעיונות לשימוש המוצר למקרים שונים.
- ניקיון או תחזוקה של המוצר.
- סוגי חומרים מהם עשויים המוצרים.
- איך לבחור את המוצר המתאים עבור המשתמש ועוד.
הנה כמה רעיונות לגבי שירותים:
- הסיבות מדוע השירות חשוב עבור הלקוח.
- מחירים ואופן חישוב המחירים.
- השוואה לגבי שירותים אחרים או חלופות אחרות.
- איך לבחור חברה או גוף המספק את השירות.
למשל, אם יש לכם חנות תכשיטים, תוכלו לכתוב על הנושאים הבאים:
- איך לנקות את התכשיטים.
- מתי מתאים לענוד תכשיט מסויים לפי אירוע.
- האם כדאי טבעת אירוסין מיהלומים או מזהב בלבד.
- מה ההבדל בין יהלום שחור לרגיל.
- כל הצבעים של זהב או יהלומים.
- כמה אחוז זהב יש בתכשיט.
- מה זה קראט והסבר.
- מאיפה מגיעים יהלומים.
- האם כדאי יהלומי מעבדה או טבעיים.
- וכך הלאה.
שיווק וקידום תכנים של בלוג עסקי
יש כמה דרכים ושיטות לשיווק בלוג.
כאשר פרסמתם תוכן, תוכלו לקדם אותו בערוצי השיווק האחרים כגון רשתות חברתיות, התאמה למנועי חיפוש כדי לקבל תנועה אורגנית, ניוזלטרים ועוד.