שיווק בלוג – איך לשווק (לקדם) בלוג באינטרנט?
שיווק בלוג - איך לשווק (לקדם) בלוג באינטרנט?

שיווק בלוג – איך לשווק (לקדם) בלוג באינטרנט?

בניית בלוג לכשעצמו אינו מספיק כדי שהבלוג יהיה מצליח, כדי שזה אכן יהיה כך, צריך לדעת איך לקדם בלוג באינטרנט (לשווק אותו). שיווק או קידום בלוג בכלל, ובצורה נכונה בפרט, עוזר להביא יותר משתמשים וגולשים ואף עוזר להמיר אותם ללקוחות משלמים.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

שיווק בלוג – למה זה חשוב?

אם כבר למדתם איך לפתוח בלוג ואם אתם רוצים לדעת איך לנהל בלוג מצליח, אתם צריכים לדעת כי קידום ושיווק הבלוג הוא אחד הרכיבים החשובים בפאזל הזה.

ככל הנראה אתם מעוניינים להרוויח כסף מהבלוג שלכם או שאתם רוצים לקדם עסק אחר שלכם או למכור מוצרים או שירותים – אתם חייבים לשווק את הבלוג שלכם. אחרת, הבלוג יישאר מת, ללא תנועה, ללא משתמשים ומשמע – ללא לקוחות או רווחים.

במילים אחרות, התוצאה של שיווק וקידום הבלוג היא האפשרות להתפרנס ממנו. אם לא מתפרנסים מהבלוג, אז הבלוגר עשוי להזניח אותו ובסופו של דבר להביא לסגירתו.

איך לשווק בלוג (לקדם בלוג)?

אתם יכולים לשווק ולקדם את הבלוג שלכם באינטרנט באחת או יותר מהדרכים הכתובים בהמשך. אנחנו ממליצים לכם במיוחד להתבסס על כמה ערוצי הפצה ושיווק, ולא להיות תלויים באמצעי אחד בלבד.

הסיבה היא שיש כל כך הרבה ערוצים שונים, שילוב נכון בינהם יכול להביא לתועלת הרבה יותר גדולה. בנוסף, כך אפשר למזער את הסיכוניים שבלהיות תלוי במערכת אחת בלבד.

הנה כל הדרכים:

1. קידום בלוגים אורגני במנועי חיפוש

אנשים תמיד משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא את התכנים שהם רוצים לקרוא, לשמוע או לצפות בו. מנועי חיפוש כמו גוגל, בינג, יאנדקס, דקדקגו, יאהו ואחרים רוצים להציג את התוצאה הטובה ביותר לגולש.

קידום במנועי חיפוש הוא פעולה כללית שמטרתה להתאים את הבלוג לסטנדרטים מקובלים, כדי להגביר את המודעות והחשיפה של הבלוג במנועי החיפוש.

כאן צריך לתת דגש על:

  • מהירות גבוהה של הבלוג.
  • התאמה לסטנדרטים והנחיות איכות.
  • הטעמת כלים לשיפור ביצועים.
  • ארגון נכון של הבלוג.
  • יצירה וניהול עמוד גוגל לעסק שלי במפות עבור הבלוג.
  • ועוד.

2. שיווק בלוגים ברשתות חברתיות

קהל היעד שלכם ככל הנראה נמצא ברשתות החברתיות. רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טלגרם, ווטאסאפ, לינקדאין, יוטיוב ואחרים אינם רק לצורך התכתבות עם חברים או משפחה. קהל היעד משתמש באתרים אלו גם כדי לשמוע על עסקים, בלוגים ואתרים חדשים, ללמוד יותר ולקבל רעיונות חדשים.

שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לבלוגר לחשוף את הבלוג ואת השירותים או הפתרונות שהבלוגר מציע דרך עמודים, ערוצים וקבוצות שונות.

כאן צריך לתת דגש על:

  • בנייה וניהול עמודים עסקיים.
  • יצירה וניהול של קהילה תוססת.
  • בניית מיתוג נכון.
  • ועוד.

3. שיווק בדואר אלקטרוני

דואר אלקטרוני הוא כלי שכל אחד משתמש בו כדי לשוחח, להעביר מידע ולקבל תכנים רלוונטיים ואף תכנים אישיים או פרטיים.

שיווק באימייל היא פעולה הכוללת קידום הבלוג דרך הפצת התוכן והפתרונות של הבלוגר דרך רשימות אנשי קשר שמעוניינים ללמוד ולקבל תכנים רלוונטיים.

כאן צריך לתת דגש על:

  • בנייה וניהול רשימת תפוצה.
  • הפצת תכנים רלוונטיים בזמנים ובמועדים נכונים.
  • ועוד.

4. שיווק באתרים או בלוגים אחרים

קהל היעד של הבלוג שלכם ככל הנראה גולש ונכנס לאתרים או לבלוגים נוספים. בין אם מדובר על אתרי חדשות למינהם, אפליקציות, שירותים נוספים או אפילו בלוגים כאלו או אחרים.

שיווק באתרים או בבלוגרים אחרים עוזר לחשוף את הבלוג שלכם לאותם קהלים או לקהלים חדשים במיוחד.

כאן צריך לתת דגש על:

  • בניית שיתופי פעולה עם גורמים אחרים.
  • יצירת תכנים או מידע רלוונטי לאותם אתרים.
  • ועוד.

5. קידום דרך התראות בדחיפה (מיידיות)

אנשים משתמשים בשירותים שונים ששם הם מקבלים התראות מיידיות על כל פעולה. למשל, כאשר קיימים עדכוני תוכנה לאפליקציה, כאשר מישהו שלח הודעה וכך הלאה.

קידום באמצעות התראות בדחיפה (התראות מיידיות) דרך הדפדפן מאפשר לקהל היעד שלכם להירשם כדי לקבל התראות בכל פעם כאשר נוצר תוכן חדש או אפילו באופן תכופתי. זה דומה מאוד לשיווק באימייל, אך כאן מדובר על הדפדפן של המשתמש.

כאן צריך לתת דגש על:

  • הטמעת הפיתרון בבלוג.
  • ניהול רשימות משתמשים.
  • שליחת תכנים במועדים נכונים.
  • ועוד.

6. שיווק בקבוצות, בפורומים ובקהילות

אנשים תמיד רוצים להתחבר לתוך קבוצה בעלי תחומי עניין או אינטרסים דומים. שם הם יכולים לשאול מידע, להציג מידע, להתעדכן בפרטים נוספים ועוד.

שיווק כזה על ידי קהילות, קבוצות או פורומים למינהם, מאפשר לבלוגר לשווק את הבלוג שלו והפתרונות שהוא מציע באופן ממוקד, על ידי הצגת המומחיות שלו בנושא.

כאן צריך לתת דגש על:

  • בניית פרופיל מקצועי.
  • יצירת קשרים עם אנשים אחרים.
  • מענה עם תשובות על שאלות קיימות.
  • ועוד.

7. קידום ממומן (בתשלום)

פלטפורמות שונות מאפשרות לעסקים, למפרסמים או לבעלי אתרי אינטרנט או בלוגים, להציג מודעות ופרסומות מוכוונות לקהל היעד. לרוב מדובר על כלים מתקדמים כדי להגיע לקהלים וללקוחות פוטנציאליים.

קידום ממומן הוא קידום בתשלום, כלומר צריך לשלם בפועל על הצגת המודעות והפרסומות. אולם, בפתרון שיווק זה אפשר להגיע להגיע לקהלים ממוקדים במיוחד.

כאן צריך לתת דגש על:

  • בנייה וניהול קמפיין פרסום.
  • מיקוד רלוונטי לקהלים.
  • יצירת אסטרטגיה וטקטיקת פעולה.
  • ועוד.

8. שיווק מבוסס תוכן

בעל הבלוג, הבלוגר, יכול לקבוע כיצד הבלוג שלו ייראה, מה יוצג ואיפה ואפשרויות שליטה אחרות. כאשר קהל היעד נכנס לבלוג, אפשר להציג לו את המסר השיווקי הרצוי בצורה כזו או אחרת.

שיווק מבוסס תוכן הוא פתרון רחב המאפשר להציג ולחשוף את התוכן הרצוי בכמה דרכים ובכמה אפשרויות, כמו למשל באמצעות תמונות, סרטונים (וידאו), קטעי קול (אודיו), פודקאסטים, שאלונים, קישורים ועוד.

כאן צריך לתת דגש על:

  • בניית אסטרטגיית שיווק נכונה.
  • יצירה וניהול תכנים מרובים.
  • ועוד.

איך להתחיל לשווק?

לאחר שהצגנו את האפשרויות השונות המאפשרות לקדם ולשווק בלוג, חשוב לומר גם כי יש לבנות תוכנית עבודה ברורה מ- א' ועד ת' הכוללת את כל הפרטים החל מבניית מטרה שיווקית, בניית אסטגרטיה, בניית טקטיקה, הקמת תשתית למדידת נתונים, שיפור ביצועים ועוד.

אפשר לעשות זאת הכל לבד או עם גורם חיצוני כמו חברת שיווק דיגיטלי.

הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו בהרצה שנקראת "בלוגינג ישראל". כאן נלמד ביחד לגרום לבלוג שלכם להצליח, לשאול שאלות ולקבל תשובות, שיתופי פעולה עם בלוגרים אחרים ועוד.

הצטרפו כעת בחינם » www.facebook.com/groups/bloggingisrael

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אנ

    פייסבוק חסם לי את הבלוג
    בסך הכל בלוג על אמהות תינוקות וכו, כבר הרבה פוסים יש לי שם. מעולים. קישרתי אליהם דרך קבוצות שאני משתתפת בהם כי הם פשוט עונים טוב על שאלות שאמהות שואלות. והקישור לבלוג נחסם.
    יש מה לעשות? או אבוד לי?
    ניסיתי לכתוב להם כמה פעמים,לא קיבלתי תגובה
    לא נחסם היוזר שלי בפייסבוק,רק הקישור לבלוג

    תודה

    1. blogpress

      בגדול, עלייך לנסות לפנות אליהם ולהסביר בצורה מפורטת.

כתיבת תגובה