שיווק שותפים – איך להרוויח כסף מהבלוג על ידי קידום מוצרים ושירותים? מדריך
שיווק שותפים - איך להרוויח כסף מהבלוג על ידי קידום מוצרים ושירותים? מדריך

שיווק שותפים – איך להרוויח כסף מהבלוג על ידי קידום מוצרים ושירותים? מדריך

בלוגרים שמעוניינים להרוויח כסף מהבלוג שלהם, יכולים לעשות זאת בכמה שיטות ואחת מהן היא שיטה הענוה לשם שיווק שותפים. אפשר לקחת זאת להכנסה נוספת ואפשר להשקיע ולהרוויח בפועל כמקור הכנסה ראשי.

הנה כל מה שצריך לדעת.

מה זה שיווק שותפים?

שיווק שותפים (באנגלית: Affiliate Marketing) זוהי שיטת שיווק מקובלת בעולם בה מפרסם מציע לשותף עמלה תמורת מכירה של המוצרים שלו. המפרסם מקבל לקוח חדש וגידול במכירות ומנגד מציע לשותף תשלום עבור הפניית הלקוח והעמלה הזו היא ההכנסה של השותף.

שיטת השיווק הזו מסתמכת על אמון בין הצדדים, כך שכל צד רוצה להרוויח ולכולם זה מתאים. בסופו של דבר מדובר בפיתרון WIN-WIN לשני הצדדים.

למעשה, זוהי שיטה לא חדשה והיא הייתה כאן תמיד. כמו למשל: שיטת "חבר מביא חבר" – זהו סוג של שיווק שותפים, כאשר אדם מביא את חבר שלו בתור לקוח לאותו ספק ואותו אדם מקבל עמלה או בונוס על ההפנייה.

כיום שיווק שותפים משוכלל יותר ורובו מתבצע באמצעות האינטרנט. מפרסמים מציעים מערכת בה השותף יכול להירשם ולקבל קישור ייחודי שמזהה אותו, כאשר לקוח רוכש דרך הקישור הזה, המפרסם יודע לשייך את העסקה לאותו שותף והשותף זכאי לעמלה כתוצאה מכך.

שיווק שותפים – למי זה מתאים?

בלוגרים ושותפים –

אם כבר למדתם איך לפתוח בלוג מצליח, תרצו ככל הנראה להרוויח כסף ממנו, זה מקובל ובסדר גמור. אתם בתור בלוגרים יכולים לקדם מוצרים של מפרסמים תמורת קבלת עמלה מכל מכירה.

זה לא משנה אם יש לכם בלוג באינטרנט או בלוג בפייסבוק, בלוג באינסטגרם וכד'.

מפרסמים –

אם יש לכם בלוג ובנוסף גם מערכת מסחר אלקטרוני באתר, אתם יכולים להציע לשותפים אחרים לקדם את המוצרים שלכם ולהציע להם עמלה עבור כל לקוח שהם מעבירים לכם.

מהם היתרונות של שיווק שותפים?

יש המון יתרונות לכל הצדדים בתהליך של שיווק שותפים:

  • המפרסם (בעל עסק, חנות וכד') – נהנה מערוץ שיווק והפצה נוסף ללא הוצאות קבועות, והוא גם מקטין את התלות בקידום ממומן בתשלום. התשלום ניתן לשותף רק בעת מכירת המוצרים או השירותים בפועל.
  • השותף (בלוגר למשל) – נהנה מערוץ הכנסות נוסף בסכומים שהם עשויים להיות מכובדים ומקטין את התלות ברווחים מפרסומות זולות. בנוסף, הוא מספק ערך נוסף לקהל היעד של הבלוג כמו מוצר משלים או נלווה. כמובן, שהבלוגר מוכר מוצרים ללא החזקתם בפועל, ללא דאגה למשלוח או הוצאות יצור אחרות, ואפילו ללא מתן שירות לקוחות.
  • הלקוח (קהל היעד של הבלוגר והלקוח של המפרסם) – נהנה מאיתור ומציאת מוצרים שהומלצו על ידי בלוגר שהוא מכבד אותו, והדבר חוסך לו זמן עבור השוואת מחירים או קבלת החלטות מורכבות.

מהי גובה העמלה, איך נקבעת ואילו סוגים יש?

כל מפרסם קובע את המלעה אותה הוא מעוניין לשלם לשותף עבור קידום המוצר או השירות המוצע על ידו. בדרך כלל סוג העמלה והגובה שלה נקבעים לפי ענף העיסוק – רובן נקבעות מעלות המוצר, מערך חיי הלקוח ופרמטרים נוספים.

ברוב המקרים, העמלה משולמת כנגד המכירה בפועל (תשלום למכירה – Pay per sale). אך יש מקרים בהם המפרסמים יכולים להציע תשלום לליד (ללקוח פוטנציאלי).

כמובן שגובה העמלה יכול להיות מספר קבוע לכל מכירה (למשל 50 דולר) או לפי שיעור מתוך המכירה (למשל 3%), או שילוב בינהם אך הדבר פחות פופולארי.

אילו מוצרים ומפרסמים כדאי לקדם?

כל בלוגר יכול להתאים את המוצרים והשירותים ואת המפרסמים שהוא רוצה לקדם ולהציג אותם בבלוג. לרוב, מדובר על מוצרים ושירותים שיכולים להיות קשורים או משלימים זה את זה.

למשל, בלוג בנושא עיצוב הבית יכול להציג מוצרים לבית ולגן כמו ריהוט, תאורה, כלים שונים, שטיחים ועוד. כמו כן, הוא יכול להציג גם שירותים שונים בנושא עיצוב בית כמו של מעצב פנים או אדריכל או איש שיפוצים וכד'.

בעת בחירת מוצרים ושירותים או מפרסמים לצורך קידום, צריך לזכור כלל פשוט: לנהל בלוג מקצועי ומצליח זו עבודת מלאכה לא קלה. לבנות שם מקצועי לוקח זמן ולהרוס אותו אפשר בקלות.

המשמעות היא: לא צריך לבחור כל ספק וכל מוצר, ובטח שלא להיות קסומים מהעמלה המשולמת על ידי אותו מפרסם. קודם כל, אתם מציעים את המוצרים והשירותים לקהל היעד שלכם ואתם צריכים תמיד לחשוב לטובתו – הכסף כבר יגיע.

צריך לוודא שמדובר במוצר איכותי, שירות מעולה ומפרסם בעל שם טוב. כי לבחירה של הפרסם יש השלכה על השם והמקצועיות שלכם ושל הבלוג שלכם, הדבר יכול להשפיע לטובה ולרעה.

כדאי להציע רק מוצרים או שירותים שאתם בתור בלוגרים התנסיתם בהם מאותו מפרסם. אם אתם מקדמים שיפוצניק, כדאי שהוא עשה לכם או לפחות לקרוב משפחה עבודהה ואתם / הם מרוצים ממנה מאוד.

איך מתחילים להרוויח עם שיווק שותפים?

יש כמה נקודות שאתם צריכים לעשות לפני שאתם מתחילים:

  • צרו רשימה של כל המוצרים והשירותים של מפרסמים אחרים שיכולים להיות רלוונטיים עבור קהל היעד של הבלוג שלכם. השקיעו בזה הרבה זמן ומשאבים וחשבו לעומק. לעיתים ניתן לקבל רעיונות מבלוגים אחרים או מאתרים אחרים שלא בהכרח בלוגים.
  • צרו רשימה של מפרסמים או עסקים שמציעים את המוצרים והשירותים האלו – כך שלכל מוצר יהיו לפחות כמה מפרסמים או עסקים בנושא.
  • סננו את המפרסמים האלו לפי הידע שיש לכם עליהם והניסיון עמם, לפי כמות הביקורות עליהם, כמות הלקוחות המרוצים, סוגי השירותים הנוספים המוצעים על ידם ועוד פרמטרים שמשתנים מתחום לתחום.
  • לגבי המפרסמים המסוננים, בדקו האם יש להם תוכנית שותפים קיימת. מדובר על תכנית שניתן להירשם דרך האתר שלהם או דרך רשת שותפים (שמחברת בין שותפים למפרסמים בכמויות). אם כן, הירשמו, אם לא, פנו אליהם בהצעה לקדם אותם תמורת העמלה.
  • קבלו קישור ייחודי עם מזהה אישי שלכם בתוכו, מתוך המערכת או ישירות מהמפרסם.
  • צרו תוכן טוב ורלוונטי לגבי המוצר והוסיפו שם את הקישור (פירוט בהמשך).
  • גלו לקהל היעד שמדובר על קישור שותפים ושעשוי לזכות אתכם בעמלה בעת מכירה דררכם.

אגב.. בעניין זה, תוכלו להשתמש גם בתוכניות שותפים של אתרים פופולאריים כמו אמזון.קום, אלי אקספרס, איביי וכד'.

איך לקדם תוכן עם שיווק שותפים?

אתם יכולים לקדם תוכנית שיווק שותפים של מפרסם באחת הדרכים הבאות:

  • כתבות טקסט – אפשר ליצור כתבות, טיפים, מדריכים, שאלות ותשובות, אופן שימוש במוצר, ביקורת, ראיון או כל סוג של תוכן אחר.
  • סרטונים – תוכלו גם ליצור סרטונים מעולים כיצד להשתמש במוצר או מדריכים נוספים.
  • תמונות – ניתן ליצור אינפוגרפיקה שמסבירה אודות המוצר.
  • אודיו – תוכלו גם ליצור תוכן קולי כמו פודקאסט או תכנית רדיו.

את התוכן כמובן אפשר לקדם בערוצים הבאים:

  • הבלוג שלכם – את רוב התוכן אפשר להציג בבלוג, גם טקסט, גם סרטונים וגם אודיו.4
  • רשתות חברתיות – תוכלו לקדם את המוצר ישירות דרך קבוצה ברשת החברתית או עמוד / ערוץ אישי. כמו באתרים פייסבוק, יוטיוב, פינטרסט, אינסטגרם וכד'.
  • רשימת תפוצה – אפשר גם לשלוח את התוכן דרך הניוזלטר היומי, השבועי או החודשי, או בכל תקופה אחרת שאתם שולחים.
  • קידום במנועי חיפוש – אם תיצרו תוכן שמתאים לבקשת קהל היעד, הוא יקודם גם במנועי חיפוש כמו גוגל ואחרים.
  • קידום ממומן בתשלום – לעיתים כדאי גם לפרסם בצורה ממומנת בתשלום עם קישור שותפים, כך שהלקוח מגיע ישירות לאתר הספק. עם זאת, מפרסמים רבים לא אוהבים זאת וכדאי לבדוק בתנאי ההצטרפות לשותפים.

כתיבת תגובה